Louise Lamberth er seo-tekstforfatter, cand.mag. og forfatter til bøgerne Blog dig til synlighed - og salg samt Planlæg kunderejser, der hjælper flere - og sælger mere.
Godt for dig – men er du sikker?
Sådan en hjemmeside kan nemlig være udmærket. Men kun for nogle!
Så det er vigtigt, du overvejer, om den er god nok netop til din virksomhed.
For et website med kun en eller to sider kalder man for en visitkorthjemmeside.
Den er nemlig ligesom et visitkort: Det er dejligt at have et flot visitkort i lommen. Men visitkortet springer ikke op af lommen af sig selv!
Du skal selv dele dit visitkort ud til de rigtige mennesker.
Du skal med andre ord vide, hvordan du vil markedsføre dig offline. For din visitkorthjemmeside sælger ikke af sig selv!
Det kræver mere af din hjemmeside, hvis den skal skaffe nye kontakter og sælge døgnet rundt. Nemlig:
Forkert!
Brugeroplevelsen betyder meget for Googleplaceringer. Men ikke alt.
Det er trods alt robotter, der placerer din hjemmeside i søgeresultaterne. Og robotter tænker ikke selv.
Derfor: Forvent ikke, at Google altid kan gætte, hvilke søgeord du gerne vil op på.
Du er nødt til at være lidt pædagogisk …
Derfor skal du have lavet en søgeordsanalyse til hver side på din hjemmeside. Desuden skal dine webtekster selvfølgelig optimeres til søgeordene.
Sludder og vrøvl. Hvis dine webtekster er skrevet rigtigt, er både mennesker og Google glade for lange webtekster.
For dine lange webtekster skal nemlig skrives sådan:
Niks. Tværtimod! Virksomhedsbloggen bliver mere og mere vigtig.
For vi shopper næsten alle sammen online. Derfor googler vi efter ydelser og produkter.
Men ikke nok med det. Vi googler også efter svar på spørgsmål, før vi køber.
Derfor går du glip af mange købelystne kiggere, hvis din blog ikke svarer på spørgsmålene.
Men du går sikkert også glip af Googleplaceringer.
Sådan bruger du bloggen til at komme op på Google:
Sssh …. Det vil jeg helst ikke høre!
Jeg vil altid anbefale dig at have en lang seotekst på forsiden. Helst højt oppe på siden!
Hvis du ikke kan leve med det, må du placere teksten under det store foto.
Hvis det også er umuligt, må du nøjes med at optimere billeder og logo på forsiden til det ord, den skal ranke på. Desuden kan du linke fra undersider til forsiden på de vigtigste søgeord.
Desværre! Du kommer ikke uden om linkbuilding. Heldigvis betyder det ikke altid, at du skal have bunker af links.
Men du skal have en strategi, der sikrer dig nye gode links igen og igen.
Derfor:
Louise Lamberth er seo-tekstforfatter, cand.mag. og forfatter til bøgerne Blog dig til synlighed - og salg samt Planlæg kunderejser, der hjælper flere - og sælger mere.